Avtomobilski trgovci po uspešnem polletju previdni
Slovenski avtomobilski trgovci so z rezultati prvega letošnjega polletja večinoma zadovoljni, glede prihodnjega obdobja pa so v luči vsesplošne rasti cen manj optimistični. Na možnost upada povpraševanja opozarjajo tudi pri električnih vozilih, kjer bodo po njihovih besedah ključnega pomena subvencije za nakup.
V družbi Porsche Slovenija, ki zastopa avtomobilske znamke Volkswagen, Audi, Seat, Cupra in Škoda, so s prodajo avtomobilov v prvi polovici letošnjega leta zadovoljni. Kot je za STA povedal generalni direktor Danilo Ferjančič, kupcem pospešeno predajajo že pred časom naročena vozila, pri novih naročilih pa opažajo zadržanost.
"To pripisujemo višjim cenam avtomobilov in višjim cenam na splošno. Seveda so se podražili tudi krediti in ta draginja v veliki meri obremenjuje proračune potrošnikov, ki so posledično zadržani pri večjih investicijah, kot je nakup novega avtomobila," je dejal.
Pospešitev dobav vozil kupcem so za STA izpostavili tudi v družbi GA Adriatic, ki med drugim zastopa znamke Renault, Nissan, Dacia in MG. Do zamud pri dobavah po njihovih navedbah sicer še prihaja, vendar lahko kupcem, ki so pripravljeni sprejeti nekaj kompromisov glede barve in opreme vozila, večino modelov osebnih vozil ponudijo iz zaloge.
Tudi v skupini Emil Frey, ki zastopa 12 avtomobilskih znamk - med drugim Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Honda, Jeep, Mercedes-Benz, Mitsubishi in Peugeot - so s prvim polletjem zadovoljni. "Glede na rast trga, ki kaže, da je prodaja novih vozil v letošnjem letu za 3,8 odstotka nad letom 2022, beležimo dobre rezultate in dosegamo zastavljene cilje," je za STA povedal direktor skupine Jožko Tomšič.
V EU prodaja električnih avtomobilov hitro narašča. Pri Porsche Slovenija ocenjujejo, da je ta statistika "še dokaj pozitivna" tudi v Sloveniji, vendar opozarjajo na verjetne posledice višjih cen takšnih vozil. "Nova naročila že nekaj mesecev trpijo. Potrebna bo občutnejša cenovna intervencija proizvajalcev, sicer bo prehod na elektriko - ta se bo nedvomno zgodil tako ali drugače - precej mučen," je poudaril Ferjančič.
V GA Adriatic ocenjujejo, da delež električnih vozil v skupni prodaji narašča počasneje, kot bi moral, če želi EU izpolniti cilje zmanjšanja izpustov v prometu. "Predvsem zaradi cene akumulatorskih sklopov so električna vozila številnim uporabnikom danes cenovno nedosegljiva in subvencije lahko pomembno pripomorejo k povečanju deleža električnih vozil v celotni prodaji," so zapisali.
To po njihovih besedah dokazuje prodaja vozil. "Priključnih hibridov se - razen v najvišjem segmentu vozil - brez subvencij skorajda ne da prodajati, zato smo v Renaultu ponudbo priključnih hibridov s slovenskega trga umaknili, saj brez državne pomoči zanimanja za nakup ni bilo," so izpostavili.
Slovenska skupina Emil Frey je v prvih petih mesecih letošnjega leta prodala 2212 električnih vozil, kar je 105 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Tudi Tomšič kot ključni dejavnik prodaje izpostavlja višino subvencij in posledično končnih maloprodajnih cen električnih avtomobilov.
Glede pričakovanj za drugo polovico letošnjega leta je Ferjančič izpostavil predvsem zaključevanje dobav že pred časom naročenih vozil, "torej se ta žalostna epizoda dolgega čakanja na naročeno vozilo počasi zaključuje". "Ko bo ta točka dosežena, bomo živeli izključno iz tekočega posla, ta se pa iz zgoraj naštetih razlogov umirja. Realno gledano pričakujem krčenje trga novih vozil," je ocenil. Umirjanja rasti cen še ne pričakuje.
Tudi v GA Adriatic ne pričakujejo znižanja cen. "Cene sestavnih delov namreč ne padajo, kvečjemu se še vedno dražijo, isto velja za stroške proizvodnje in transporta," so pojasnili. Opozorili so tudi na prihajajoči okoljski standard euro 7, ki bo po njihovih navedbah krepko podražil proizvodnjo motorjev.
Tomšič za drugo polletje pričakuje podobne rezultate kot v prvem, brez večjih sprememb bodo po njegovem mnenju tudi cene.