Nogometna zveza sprožila kampanjo za odgovorno vlogo staršev v športu
Nogometna zveza Slovenije (NZS) je sprožila kampanjo z naslovom Spoštuj, s katero opozarja na pomen podpore staršev pri športnem razvoju otrok. Obenem izpostavlja tudi škodljive posledice pritiska in neprimernega vedenja staršev na tribunah, so danes sporočili z NZS.
Prvi del kampanje je namenjen staršem mladih nogometašev, ki imajo ključno vlogo pri ustvarjanju spodbudnega in varnega športnega okolja, so prepričani pri krovni slovenski nogometni organizaciji.
Osrednji del kampanje je video, objavljen na družbenih omrežjih zveze. Naslovili so ga Oči otrok, s katerim skozi otroško pripoved pokažejo razliko med podporo in pritiskom.
V videu razkrivajo, kako lahko starševske besede gradijo pogum in veselje do igre ali pa otroka zlomijo in mu odvzamejo užitek v nogometu. "V njem najprej spremljamo otroke v pozitivnem okolju nogometnega treninga, kjer ob trenerjevi spodbudi iz dneva v dan napredujejo ter uživajo v igri in druženju. Nato se razpoloženje spremeni, ko v avtomobilu starš otroku nazorno razlaga svoja pričakovanja, medtem ko ga pelje na tekmo," so zapisali.
"Nogomet je za otroke igra, druženje in veselje. Ko pa odrasli postavimo svoje ambicije pred njihove potrebe, šport izgubi svoj smisel. Kampanja Spoštuj je namenjena osveščanju, da je naloga staršev predvsem podpora in spodbuda," je ob predstavitvi poudaril predsednik NZS Radenko Mijatović.
Otroci so v šport vključeni predvsem zaradi igre, prijateljstva in zabave. Pretiran pritisk na dosežek pa pogosto vodi v stres, izgorelost in celo opuščanje športa, menijo pri NZS. Zato kampanja Spoštuj poudarja pomen pozitivnega odnosa staršev, ki otroka spodbuja tudi v trenutkih neuspeha, se pri NZS sklicujejo na ugotovitve strokovnjakov.
Video bo dostopen na kanalih NZS, krajšo različico pa bodo predvajali tudi kot televizijski oglas.
"Na NZS si želimo, da bi tribune postale prostor spoštovanja in pozitivne energije. Vsak starš ima moč, da z eno besedo otroku pomaga ohraniti ljubezen do športa," je dodal generalni sekretar NZS Martin Koželj.
Pri NZS so ključna sporočila kampanje Spoštuj strnili v pet iztočnic: Tvoja beseda gradi ali zlomi, Nogomet je igra otrok, ne projekt staršev, Podpora je močnejša od pritiska, Starš je opora, ne trener s tribune ter Spoštuj igro, spoštuj otroke.