Vid Zebra je prvi digitalni prometni poročevalec za varnejšo mobilnost mladih

Zavarovalnica Triglav, Zavod Vozim in agencija Yootree Creative so javnosti predstavili prvega digitalnega prometnega poročevalca na svetu – Vida Zebro. Gre za tehnološko inovacijo, ki na igriv, a poučen način ozavešča o prometni varnosti med mladimi. Tretja sezona kampanje »Dejmo se videt« združuje umetno inteligenco, analitiko podatkov in jasno sporočilo o pomenu medsebojnega spoštovanja v prometu.

Vid Zebra je prvi digitalni prometni poročevalec za varnejšo mobilnost mladih

Raziskava Zavarovalnice Triglav, v kateri je sodelovalo več kot 800 uporabnikov e-skirojev in e-koles, je pokazala, da se med vožnjo varno počuti le dobra polovica vprašanih, tretjina pa je že doživela nezgodo. Čelado redno uporablja le vsak četrti, čeprav skoraj dve tretjini menita, da bi morala biti obvezna za vse. Mladi so eni najpogostejših uporabnikov mikromobilnosti, hkrati pa tudi med najbolj ogroženimi udeleženci v prometu. Nova komunikacijska kampanja z Vidom Zebro je namenjena prav njim – z željo, da jih opozori na pomen vidnosti in odgovornega ravnanja v prometu.

V Zavarovalnici Triglav so v zadnjem desetletju po Sloveniji postavili že 231 inteligentnih prometnih sistemov, od tega kar 99 sistemov COPS, namenjenih preprečevanju trkov. Analize kažejo, da se po namestitvi teh sistemov število nesreč na kritičnih točkah zmanjša za do 80 odstotkov. Sistemi so povezani v nacionalno mrežo, ki neprestano beleži in analizira vedenje voznikov. »Naša raziskava razkriva, da kar 83 odstotkov uporabnikov e-skirojev in 77 odstotkov kolesarjev skrbi, da jih drugi v prometu ne opazijo. Prav zato smo zbrane podatke iz inteligentnih sistemov prevedli v novo, mladim bližjo komunikacijo. Vid Zebra je naš način, da prometna varnost postane vidna in slišna,« je pojasnila Ana Cergolj Kebler, vodja varne mobilnosti pri Zavarovalnici Triglav.

Del iniciative ostaja tudi Zavod Vozim, ki s pomočjo delavnic in javnih dogodkov mladim približuje pomen varne uporabe mikromobilnostnih sredstev. Direktor zavoda David Razboršek opozarja, da nove oblike mobilnosti sicer prinašajo prednosti, a tudi nove izzive. »Mlade spodbujamo k razmišljanju izven okvirjev in k soustvarjanju rešitev za varnejšo mobilnost prihodnosti. Verjamemo, da lahko prav takšno sodelovanje dolgoročno vpliva na prometno kulturo in spremeni navade,« je povedal.

Ustvarjalci kampanje v agenciji Yootree Creative pa so tehnologijo uporabili tudi kot sredstvo za spodbujanje empatije. »Ironično je, da nas umetna inteligenca uči o sočutju. A morda je ravno to ogledalo, ki ga potrebujemo – opomnik, da se v prometu in življenju pogosto ne vidimo več. Če je komunikacija iskrena, malce odštekana in ima pravi namen, lahko naredi veliko razliko,« meni kreativni direktor Žan Rus Fink.

Vid Zebra ne ostaja le v digitalnem okolju. Spremlja ga tudi prvi simulator e-skiroja v tem delu Evrope, ki beleži in analizira vedenje voznikov glede na demografske značilnosti ter izpostavlja najpogostejše napake. Simulator je na voljo v Triglav Labu v Ljubljani, drugi pa potuje po slovenskih šolah, kjer otrokom in staršem omogoča, da se na varen način seznanijo z izzivi sodobne mikromobilnosti.

Kampanja »Dejmo se videt« letos znova povezuje inovacijo, odgovornost in izobraževanje. V središče postavlja skupno sporočilo: prometna varnost ni le stvar predpisov, temveč tudi človeškosti – ne glede na to, ali sedimo za volanom, vozimo e-skiro ali prečkamo cesto.

Image
Elekrtonski naslov uredništva
urednistvo@adriainfo.si

Uredništvo:
urednistvo@adriainfo.si

 

Priljubljeno

Priljubljeno

Vesti

Vse vesti
0