Generacija Z pod največjim pritiskom zaradi izbire brezalkoholnih pijač
Nedavna antropološka raziskava, ki jo je za blagovno znamko Heineken 0.0 izvedel profesor eksperimentalne psihologije Charles Spence z Univerze v Oxfordu, razkriva, da je izbira pijač brez alkohola še vedno družbeno stigmatizirana. Največji pritisk pri izbiri teh pijač občutijo pripadniki generacije Z, predvsem moški, ki pogosto naletijo na zbadanje in nerazumevanje.
Raziskava je zajela 11.842 odraslih iz Združenega kraljestva, ZDA, Španije, Japonske in Brazilije. Čeprav se navade glede pitja alkohola spreminjajo, je kar tretjina vprašanih iz generacije Z poročala, da občutijo pritisk, da v družbenih situacijah pijejo alkohol. Več kot petina jih je priznala, da jih zaradi izbire brezalkoholnih pijač dražijo, kar povzroča, da te pijače pogosto uživajo skrivoma. Pri moških iz te generacije je pritisk še izrazitejši – skoraj tretjina jih meni, da morajo izbiro brezalkoholnih pijač pojasnjevati, zaradi česar se pogosto počutijo izključene.
Kljub družbenim pritiskom raziskava kaže na začetek sprejemanja brezalkoholnih pijač kot nove normalnosti. Polovica sodelujočih meni, da je pitje teh pijač danes bolj sprejemljivo kot pred petimi leti, medtem ko petina vprašanih redno uživa tako alkoholne kot brezalkoholne pijače na družabnih srečanjih. Poleg tega je več kot tretjina vprašanih brezalkoholno alternativo izbrala celo na večernem zmenku.
"Ti zgodnji znaki kažejo, da se kot družba premikamo v smer bolj premišljenega uživanja, kar opolnomočuje posameznike pri njihovih odločitvah," je ob objavi raziskave poudaril profesor Spence
Kot odgovor na izsledke raziskave je Heineken lansiral kampanjo z naslovom »Heineken 0.0 – brez posebnega razloga«. Cilj kampanje je zmanjšati stigmo glede izbire brezalkoholnih pijač in sporočiti, da posamezniki za to odločitev ne potrebujejo razloga. "Heineken 0.0 je pivo odličnega okusa, zato želimo ljudem omogočiti, da v njem uživajo brez obsojanja," je ob predstavitvi kampanje dejal Nabil Nasser, globalni vodja blagovne znamke Heineken.
Kampanja vključuje serijo oglasov, ki se posmehujejo stereotipom, kot so predpostavke, da brezalkoholno pijačo izberejo le vozniki ali tisti na dieti. Heineken tako nadaljuje svojo zavezanost k spodbujanju zmernosti in širjenju izbire brezalkoholnih alternativ.
Z naraščajočim družbenim sprejemanjem teh pijač in prizadevanji blagovne znamke Heineken, se brezalkoholne pijače vse bolj uveljavljajo kot običajen del družabnega življenja.