Količina odpadne hrane v Sloveniji v porastu, Hofer z ukrepi za zmanjšanje zavržkov
Po zadnjih podatkih Statističnega urada Republike Slovenije (SURS) se je količina odpadne hrane v Sloveniji v letu 2023 povečala. Gospodinjstva so ustvarila največ odpadkov, medtem ko je najmanj odpadne hrane nastalo v trgovinah z živili. Podjetje Hofer že več let izvaja različne ukrepe za zmanjšanje zavržene hrane, vključno z rednim doniranjem presežkov hrane in ozaveščanjem potrošnikov.
Po podatkih SURS se je količina odpadne hrane v letu 2023 povečala za skoraj 10 %. Povprečen prebivalec Slovenije je zavrgel 78 kg hrane, kar je 6 kg več kot leto prej. Največ odpadkov, 44 %, je nastalo v gospodinjstvih, medtem ko so trgovine z živili ustvarile 9 % odpadne hrane. Pomemben podatek je tudi zmanjšanje deleža užitnega dela hrane v zavrženi hrani, ki je leta 2023 znašal 37 %, kar je manj kot v preteklem letu.
Hofer se že vrsto let aktivno zavzema za zmanjšanje zavržene hrane v svojih trgovinah. Optimiziran sistem naročanja in dovršena logistika omogočata zmanjšanje presežkov hrane, ki jih nato redno donirajo ranljivim skupinam. V okviru projekta Hrana na dobri poti, ki poteka od leta 2017, podjetje iz vseh 93 svojih trgovin vsak mesec donira približno 100 ton hrane. Donacije vključujejo sadje, zelenjavo, kruh, izdelke suhega sortimenta, pa tudi izdelke iz hlajenega in zamrznjenega sortimenta ter jajca.
Ob svetovnem dnevu hrane, ki ga obeležujemo 16. oktobra, je Hofer podprl več kot 30 socialnih organizacij z donacijo v višini 27.900 evrov, s čimer pokrivajo logistične in manipulativne stroške. Poleg tega so donirali tudi biorazgradljive vrečke za prenos izdelkov. Darko Bračun, generalni tajnik Nadškofijske Karitas Maribor, je ob tej priložnosti izpostavil, da je projekt Donirana hrana prerasel prostovoljske okvire in postal pomemben socialni mehanizem, ki pomaga številnim družinam v stiski.
Hofer pa ne spodbuja le zmanjšanja zavržene hrane v trgovinah, temveč tudi v gospodinjstvih. S kulinarično blogerko Nejo Gril pripravljajo recepte za obroke iz ostankov hrane, s čimer želijo kupce spodbuditi k večji odgovornosti pri porabi hrane. Na izbranih izdelkih svojih lastnih blagovnih znamk z rokom uporabnosti "Uporabno najmanj do" označujejo logotip „Je rok potekel? Pogosto uporabno dlje.“, s čimer ozaveščajo, da izdelki ob pravilnem hranjenju niso nujno za v smeti.
Ta prizadevanja ne prispevajo le k manjšemu okoljskemu odtisu, temveč tudi k zmanjšanju stroškov za potrošnike.